Reclameslogan

” Mogelijk de duurste, zeker de beste” is een oude reclameslogan waarvoor ik sympathie koester. Ze herinnert aan een wereld waarin kwaliteit, ambachtelijkheid en beroepseer de hoogste normen zijn. Een wereld die ongetwijfeld nooit heeft bestaan en die nooit zal bestaan, maar die sommige gelukkigen misschien wel in hun eigen leven kunnen verwezenlijken. En het is natuurlijk ook een grappige thermometer. Het Gentse merk Salami Imperial is ondertussen opgedoekt, vermoed ik.

6 gedachtes over “Reclameslogan

  1. Ja, Leen, zoals stilaan alles wat nog het lef heeft zichzelf het beste te noemen wordt opgedoekt.
    Salami Imperial, overigens, was vroeger een sponsor van Club Brugge. Er hing een groot – handgeschilderd uiteraard – reclamebord van dat merk boven een van de ingangen van de tribune van de Spionkop. (Ik heb het nog over het oude stadion, De Klokke. Dat is ook al opgedoekt, er staat nu een verkaveling op die plaats. Aan de overkant van de Torhoutse Steenweg was er Café De Klokke. Dat werd lange tijd uitgebaat door Fernand Boone, de legendarische keeper van Club in de jaren zestig (zwart shirt, een witte 1, een keeperspet). Maar de gordijnen van Café De Klokke blijven nu al geruime tijd dicht. Ik denk dat dat café ook gaat verdwijnen…)

    1. Pascal, wat fijn dat jij dit merk meteen blijkt te kennen! Dat handgeschilderde reclamebord moet ook charmant zijn geweest. En Club Brugge, Fernand Boone, café de Klokke – een mooie keten van associaties.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s